onsdag 24 november 2010

Vill ha dig i mörkret hos mig

Underbara gjutjärnskaminer från Kamin- och spisverkstaden Urshult HB

Vackert planterade hyacinter från www.norrlage.se

Georg Jensen's Masterpiece


Så mysigt!

Josef Franks kudde Världskarta




God afton i vintermörkret!

Hur sugen blir man inte på alla fina och mysiga saker, dessa isande kalla dagarna? Åh, jag vill ha alltihop! Kaminerna är bara så vackra. Det är ett företag i Småland som varsamt renoverar gamla gjutjärnskaminer och vedspisar från 1880-1950. En sån ska jag ha när det finns plats (och skorsten) för en! Tyvärr har jag ingen källa till bilden med de mysiga kuddarna och fårskinnsfällarna. Vet du? Maila mig! Josef Franks kudde är ett måste hemma i min soffa (finns lika fina bordstabletter), men smakar det så kostar det ju ofta också. Likaså med Masterpiece. Tur att det är jul snart! Önskelistan börjar bli lång...

Idag har jag och A varit och hälsat på min morfar som fick åka in akut härom morgonen. Som tur är så är han vid förhållandevis gott humör och läget är stabilt. Man börjar inse sakta, men säkert, att det inte är någon självklarhet att man har de gamla kvar i så många år till.

Annars då? Jo, tack. Träningsvärken börjar släppa från söndagens (!) träningspass och i morgon är det dags igen. Hoppas på aningens snabbare återhämtning den här gången! Nu ska jag njuta av den sista vakna stunden för den här dagen med en kopp te. Vi är ute i Göteborgs skärgård hos svärisarna. Gott att få andas lite frisk havsluft!

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar